Monday, June 1, 2009

hidup ni memang indah kalu kita punya kawan baik yang memahami....

Masa mula2 masuk keja dekat tadika ni saya pun tak tau yang saya akan ada kawan baik sebab saya ni kalu berkawan saya memang pilih sangat...tak tau lah dengan awek sorang ni saya rasa selesa pula biar pun kadang2 dia ni menakutkan like "Whateverlah" yang penting menakutkan tapi sungguh pun begitu dia memang sorang yang baik hati jugak that's for me but i don't know for anyone else la......banyak jugak orang cakap dia ni garang like singa or lion but for me dia da memang macam tu kan sapa lah kita untuk mengubah seseorang yang penting dia tahu apa yang dia buat kan....
Apa pun dalam banyak2 hal memang dia sorang lah tempat aku mengadu segalanya,selama ni aku tak penah ada kawan yang aku anggap sebagai kawan baik pun...tapi entahlah aku selesa sangat dengan dia untuk ,meluahkan segalanya....biarpun sometimes dia murung tapi aku da biasa dengan perangainya yang suka bersahaja...tapi kadang2 tu aku sendiri pun takut dengan dia ni but bila da biasa dengan sikap dia yang garang tu macam tak ada apa yang luar biasa da macam orang yang tak mahu kenal dia dengan lebi rapat lagi kann...
Tapi dalam banyak-banyak hal dia paling cepat kita tau bila dia ada masalah atau pun bad mod....dia akan sentiasa berdiam dan bercakap bila perlu saja...memang macam tulah sikap semulajadinya tapi best jgk berkawan dengan orang yang pelik tapi benar nie....hehehehehehehehehe....
Tapi sayangnya kami terpaksa berpisah jugak sebab dia pergi untuk melanjutkan pelajarannya dekat UUM ok kan...sekarang ni aku cuma mampu mendoakan kejayaannya,dia memang seorang kawan yang baik...tapi kalu orang yang tak kenal akan perangainya yang sememangnya garang tu pasti orang cakap kawan saya tu susah untuk di dekati but for me...she not like that,she very simple girl...hhehehheheheheh...jangan mara ar.....(Orang yang di maksudkan)...pada mulanya saya memang tak pandai nak post kat blog ni tapi dia yang suru saya post apa saja yang patut....kadang2 saya rasa post blog ni ble juga membuat penulisan yang tidak di undang....
selama berkawan dengan dia baru saya tau belajar hendak bersikap keras terhadap orang tertentu supaya saya tidak selalu di buli...kadang2 saya rasa dialah penyelamat bila saya di buli...
Tapi bila ketiadaan dia,saya terasa sunyi pula dan yang paling menyakitkan hati saya selalu di buli...
terasa sangat lah bila ketiadaan dia di sini...tak ada superwomen nak menyelamatkan saya dari mangsa buli...dia lah yang selalu tolong saya kalu ada orang cuba nak cakap macam-macam sebab kata-kata yang keluar dari mulut dia ni buli tahan jugak hebatnya.....macam pedas cili api....sapa yang terkena kata-katanya pasti termakan cili api 10 bungkus tanpa henti....
cukuplah setakat ni cerita pasal kawan saya ni k...nanti banyak saya merapuh mara pula dia nanti...
tapi apa yang pasti dia memang seorang yang baik hati....



wasalam......
daaaaaa....

1 comment:

  1. hai sayang..heheh apsal la aku baru terbaca post ko yang dah berkurun ni kan...hehehe
    baiknya kan kawan ko tu..sepa ar dia tu?? mo kenal la juga..hehehehe
    well, a friend should act like friend so just do the right things no worry about the rest respon, yang penting we know what we're doing..
    sahabatku yang bakal bergelar ibu, i love you..

    ReplyDelete