Tuesday, May 19, 2009

kenapa lah aku boring ni.... suka merapu ja kan...

Setiap orang pasti mempunyai keinginan ntuk berjaya begitu jugak dengan saya tapi cita-cita tu terhalang di sebabkan orang tua yang tidak berpandangan jauh kenapa lah setiap keinginan saya mesti terhalang sedangkan saya sudah buat yang terbaik pun untuk setiap exam yang saya lalui tapi saya rasa segalanya tidak berbaloi pun sebab segala rancangan saya terhalang akibat orang tua yang tidak mahu berjahuan dengan saya but it's ok mungkin ni ujian untuk saya sejauh mana kesabaran saya dalam semua hal tu...
Setiap ujian yang berlaku terhadap diri saya terima dengan redha mngkin semua ni berlaku ada hikmahnya sebab Allah S.W.T telah meletakkan setiap ujian kepada semua umatnya.....mybe family tak mau saya pergi jauh sebab berlaku sesuatu yang tidak di ingini terhadap diri saya tapi mereka harus percaya dengan bahawa saya tidak akan melakukan sesuatu yang tidak baik but tau-tau ja kalau oarang tua yang suka fikir yang bukan-bukan ni mesti ada sajalah alasan yang di beri kepada saya....
Tapi ada seorang uncle saya ni tak suka saya terlalu mengikut cakap orang tua yang suka mengongkong saya sebab dorang selalu menghalang cita-cita saya disebabkan perkara yang tidak baik yang selalu mereka fikirkan but biarlah yang penting saya sudah hadiahkan kejayaan yang cemerlang dalam semua peperiksaan Upsr,Pmr,Spm dan Stpm...apa yang pasti biarlah kita mencari keredhan orang tua...

No comments:

Post a Comment